TestCar

Ostravský tým Fesh Fesh na startu Rallye DAKAR 2024!

05. 01. 2024


Za volant speciálu Tatra Jamal se startovním číslem 613, usedne Litevec Vaidotas Paškevičius, navigovat ho bude Albert Veliamovič a o technický stav kamionu bude pečovat Gytis Gaspariunas. Vaidotas loňský Dakar dokončil na celkovém 17. místě, s jedním etapovým vítězstvím. „Vaidotas je velmi rychlý, dokáže se držet na předních pozicích. Je to naše želízko v ohni, navíc má takové, pro značku Tatra magické, číslo – 613, tak doufám, že mu přinese štětí,“ říká šéf týmu Tomáš Vrátný, který letošní ročník ze zdravotních důvodů vynechává.

„S kamionem jsem spokojený, automatické převodovka, plný výkon a dobré odpružení, to je to, co potřebuji pro cestu svým třetím Dakarem,“ říká po dvou testovacích dnech litevský pilot Viadotas Paškevičius, který během roku absolvoval i několik rallye s automobilem. 

Druhým speciálem je Ford Cargo s tatrováckým podvozkem a startovním číslem 619. Ten bude pilotovat Andořan Albert Llovera, navigovat bude jeho neteř Margot Llobera a palubním mechanikem je Španěl Marc Torres. „Je to můj devátý Dakar, čtvrtý s týmem Fesh Fesh. Poslední dva ročníky se mi moc nepovedly, ale na tento se cítím skvěle připravený a chci jej dokončit,“ říká andorský pilot Albert Llovera, který je od svých 18 let upoután na invalidní vozík a pro řízení kamionu využívá speciálně upravené řízení. „S naším týmem Fesh Fesh jako první paraplegik dokončil Rallye DAKAR v kategorii kamionů již v roce 2016. Nyní ve svých 56 letech bude bojovat znovu a bude se snažit rallye dokončit. Velmi těžké to bude mít určitě v Empty Quarter, kam se závodníci dostanou během speciální 48hodinové maratonské speciálky,“, dodává k Lloverově účasti Tomáš Vrátný.

Ostravský tým Fesh Fesh v loňské Rallye DAKAR vybojoval 9. místo v kategorii kamion s posádkou Vrátný, Boba, Martinec a po umístění na 3. místě na Rally du Moroc se stal vicemistrem ve světovém šampionátu FIA v dálkových rallye. 

 

V Rallye DAKAR 2024 startuje v kategorii kamionů celkem 47 posádek. Čeká je 4 727 km v měřených speciálkách, celkově však téměř 8 000 km se všemi spojovacími úseky. Nejdelší etapou bude maratonská, 48hodinová speciálka v území zvaném Empty Quarter (Pustá končina), kdy během první části budou posádky závodit do 16. hodiny, pak si musí najít nejbližší bivak, kde nebudou mít k dispozici týmový servis ani informace o průběžném pořadí. Druhý den v 7.00 odstartují do druhé části šestisetkilometrové etapy, která povede mezi těmi největšími dunami v Saudské Arábii.